Studiofotograaf Amsterdam

Hans Pieterse, Studiofotograaf

Hans Pieterse heeft zich de afgelopen twintig jaar gespecialiseerd in high-end marketing- en reclame fotografie, stop-motion animatie, packshots en productfotografie. Zijn portfolio is dan ook gevuld met professionele studiofotografie. Projecten welke worden gerealiseerd vanuit zijn volledig uitgeruste fotostudio in Amsterdam.

Voor Hans is de studio echter veel meer dan enkel een werkplek. Het is een ruimte waarin de erkend fotograaf ultieme creatieve vrijheid geniet en waar hij unieke werken creëert voor zijn vele opdrachtgevers.

Gebruik van de studio

Een essentieel aspect van studiofotografie is de manier waarop licht wordt gecontroleerd en gemanipuleerd; hetgeen een stuk makkelijker wordt gemaakt door de apparatuur binnen de studio. Een arsenaal aan hulpmiddelen waaronder spots, spiegels, softboxen en reflectors stelt Hans in staat iedere gewenste sfeer en belichting te creëren. Daarnaast is het succes van de shoot en daarmee het resultaat niet afhankelijk van natuurlijk licht. Hans kan op ieder tijdstip van de dag, onder welke weersomstandigheid dan ook aan het werk. Handig voor wanneer inspiratie bijvoorbeeld in de late uurtjes toeslaat.

Belangrijke aspecten van studiofotografie

Naast licht en schaduw, zijn ook de achtergronden een belangrijk onderdeel van zowel de compositie van een foto als studiofotografie in het algemeen. Een product heeft een verhaal te vertellen en maakt vaak deel uit van een groter geheel. Het heeft context. Hans snapt dit als geen ander en weet op creatieve manier werelden te creëren waarin producten echt tot leven komen. Hierbij prefereert hij zijn digitale Leaf achtergrond, maar gaat een creatieve ingeving of experiment met zelf gemaakte elementen niet uit de weg. Deze werkwijze levert de authentieke en dynamische composities op waarmee hij zich al jaren onderscheid.

Het draait voor Hans Pieterse allemaal om de zoektocht naar de perfecte plaat; de foto die de essentie van het product of concept op unieke wijze communiceert naar de consument. Iets dat in de commerciële wereld van vandaag nog wel eens te wensen overlaat. Hierbij is de conceptontwikkeling en samenwerking met verschillende creatives iets waar Hans actief bij is betrokken. Het geeft hem waardevolle input waaraan hij zijn eigen ideeën kan toevoegen. Het is mede door deze proactieve en geïnspireerde werkethiek dat grote, internationale bedrijven en opdrachtgevers al jaren weten waar ze moeten zijn voor werk van de hoogste kwaliteit.